Valaktiviteter

Nu är det inte långt kvar till valet. Sent på söndagskvällen 14/9 har vi ett preliminärt valresultat. Allt pekar på att det på riksnivå kan bli Miljöpartiets bästa valresultat någonsin i ett allmänt val. Nu måste vi på lokalnivå hjälpa till så att detta faktiskt blir verklighet. Vi måste dessutom kämpa de sista veckorna för vår lokala framgång här i Vänersborg. Vi behöver bli starkare här för att kunna påverka politiken, utifrån miljöpartiets gröna värderingar. Så nu behöver vi hjälpas åt att värva röster, vi kan alla dra vårt strå till stacken! Du kan göra det genom att använda dina kontaktnät, både digitala och andra. Du kan också gå in på nedanstående länkar och anmäla dig till någon eller några av de aktiviteter som vi ska genomföra. Det är roligare för oss alla om vi blir många som bidrar. Egna initiativ är förstås också välkomna, genomför dem själv, eller ta kontakt med oss i styrelsen för samråd.

Länkar för att anmäla sig till aktiviteterna nedan finns i de mail som ordföranden Anders skickat ut.

• Skoldebatt Torpaskolan torsdag 28/8 17.30
  • Politisk debatt gågatekrysset fredag 29/8
  • Fridamäss Vänersborg lördag 30/8
  • Restad gård-dagen söndag 31/8
  • Cykelbanor och resecentrum lördag 6/9
  • Valarbete på Torpaområdet söndag 7/9
  • Valspurt i Vänersborg lördagen 13/9
  • Bygdefest i Brålanda lördag 13/9 Marika debatterar. Tider kommer senare
  • Utdelning av röstsedlar utanför vallokaler söndag 14/9. Organiseras senare.
  • Valvaka i vår lokal på Vallgatan. Söndag 14/9 kl 18.00-?